Städdag Traneberg

Våren är på gång, så även en ny båtsäsong!

Hamnkommittén kallar samtliga medlemmar till städdag i Tranebergshamnen lördagen den 22 april. Start kl 10.00, avslutning ca 13.00. Vi utlovar arbetsuppgifter att hugga tag i och naturligtvis grillkorv, dryck, fika, godis samt trevlig hamngemenskap!

Ta på oömma arbetskläder, handskar och ett glatt humör!

Varmt välkomna önskar vi i 

Tranebergshamnens Hamnkommitté

OBS! För att inte debiteras en avgift för missad städplikt så skall medlemmarna vara med på minst en av vårens eller höstens städdagar.

Tranebergshamnen byter nyckelsystem

Under våren 2022 kommer Tranebergshamnen byta nyckelsystem, vilket betyder att vi kommer lämna de traditionella nycklarna bakom oss och ersätta dessa med ett elektroniskt ”Tagg-system”.

Bakgrunden till detta är en mängd icke medlemmar som av olika anledningar inte lämnat tillbaka sin nyckel vid avslutat medlemskap och känt sig berättigade att vistas i hamnområdet. Det nya systemet möjliggör för kommitté och kansli att avregistrera tillgången till hamnområdet efter att en medlem valt att lämna sällskapet.

I och med detta har styrelsen beslutat att frångå depositionsavgiften i Tranebergshamnen och för nya medlemmar kommer SSS ersätta detta med en engångsavgift på 400 kr. Medlemmen kommer således äga sin blipp och SSS kommer inte kräva den tillbaka.

Vidare har styrelsen även beslutat att medlemmar som lämnat SSS eller medlemmar som bytt hamn och är innehavare av en Tranebergsnyckel, nu får nu möjlighet att återlämna nyckeln och få tillbaka sin deposition fram till och med 2022-06-30. Efter detta datum kan depositionen inte återkrävas.

Medlemmar som ska ha tillgång till hamnen kommer kunna byta sin nyckel mot ”Tagg” och således kommer depositionen vara reglerad och kan inte återkrävas.

I tjänsten


Fredrik Nyberg
Kanslichef, Stockholms Segelsällskap

Städdag Tranebergshamnen

Lördagen den 23 april kl.10.00-13.00

Ta på oömma arbetskläder, handskar och ett glatt humör!
Vi städar i hamnen sedvanligt och tar fram utrustning. Vi bjuder på grillkorv, dryck, fika, godis samt hamngemenskap!
Under städdagen är det möjligt att byta in hamnnyckeln till en ”blipp” för det nya låssystemet.

Varmt välkomna önskar vi i Tranebergshamnens Hamnkommittén

OBS! För att inte debiteras en avgift för missad städplikt så skall medlemmarna vara med på minst en av vårens eller höstens städdagar.

Ingen julfest i år, men välkomna på Flytande Glöggmässan!

Klubbmästeriet informerar härmed att det inte blir någon julfest i år. Detta mot bakgrund av osäkerheten kring vilka restriktioner som skulle gälla i december.

Istället välkomnas våra medlemmar till Tranebergshamnen evenemang Flytande Glöggmässan, i Tranebergshamnen!

Lördagen den 27 november i TranebergshamnenBengt Tranas väg 12, Bromma, mellan 14.00 och ca 16.30, träffas vi för att värma upp oss inför den stundande julen. Vi får självklart besök av tomten, dricker glögg, kanske lär oss en och annan knop, smakar på mästerkockens berömda gulaschsoppa, köper eller säljer någon begagnad båtpryl på vår båtloppis och mycket annat.

Om du vill så tar du med . . .… gamla båtsaker eller något annat (exempelvis hantverk eller hemgjort godis) som du vill sälja eller byta på loppisbordet. Hamnen ansvarar inte för ev. byteshandel/ försäljning av båtsaker, du ansvarar själv för de saker du vill sälja.… lite småpengar till fika (Swish fungerar också!), soppa, lotter och loppis.

Självklart tar du med familj och vänner!Anmäl hur många ni blir och om du behöver bord till försäljning av båtsaker och annat.

O s a senast måndagen den 22 november till flytandegloggmassan@gmail.com

Många av er har varit med tidigare år, nu passar vi på att hälsa alla nya medlemmar lite extra välkomna till evenemanget!

Förra året ställdes Flytande Glöggmässan in p g a pandemin med restriktioner. I år hoppas vi att detta ska bli genomförbart. Notera att pandemin ännu pågår, vi kan behöva ställa in med kort varsel om FHMs restriktioner åter blir aktuella.

Kallelse till Årsmöte

Bästa medlemmar!
På grund av rådande situation med pandemin (Covid19) har styrelsen fattat beslut om att årsmötet inte kommer att hållas på traditionellt sätt, istället kommer det hållas via e-postutskick precis som år 2020.
All information kring mötet samt alla årsmöteshandlingar finns på medlemssidan.

För styrelsen
Lars Nordfeldt, ordförande
Stockholms Segelsällskap
 

Dags att boka upptagning

Vi hoppas på några varma helger till, men tyvärr lider båtsäsong 2020 mot sitt slut och det är dags att boka upptagning. Navigera dig fram på hemsidan till ”Boka upptagning” under medlemsinfo eller klicka här. Du loggar in med ditt efternamn och medlemsnummer som du finner på din faktura.

Nya medlemmar som haft båtplats under sommaren och som önskar varvsplats under vintern kontaktar kansliet för att teckna avtal.

Ni som önskar säga upp ert vinteravtal och önskar få 50 % av varvsavgiften tillbaka måste göra detta innan den 20 september.